TERBUKA TIRAI

Assalamulaikum wrt wbt, Salam Sejahtera

Selamat mengunjungi laman Buletin Fakulti Bahasa, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) kepada para pengunjung budiman. Buletin Fakulti Bahasa atau nama ringkasnya BAHTERA merupakan laman informasi yang memuatkan berita-berita semasa dan terkini tentang pelbagai aktiviti, peristiwa, dan perkembangan bahasa dan kesusasteraan yang berlaku di sekitar Fakulti Bahasa, UPSI dan negara keseluruhannya. Tujuan buletin ini adalah untuk menyediakan ruang informasi yang boleh dikongsi bersama, dimanfaatkan faedahnya, disebarluaskan perkembangannya dan dicaknai sensitivitinya dalam kalangan kerabat fakulti, universiti dan masyarakat umum. Semoga informasi yang disajikan dalam buletin ini dapat menyegarkan minda dan menyuburkan khazanah ilmu ke arah menjadikan diri kita sebagai manusia yang berinformasi dan cakna maklumat
.

Rabu, 13 Januari 2010

PENSTRUKTURAN FAKULTI BAHASA


TANJUNG MALIM - 11 Jan. Fakulti Bahasa telah distruktur semula dengan melibatkan perubahan nama fakulti dan beberapa jabatan. Penstrukturan semula ini ini bagi memenuhi matlamat penambahbaikan dan penawaran program baharu pada masa hadapan. Selain Fakuti Bahasa, penstrukturan ini juga melibatan hampir semua Fakulti. Demikian pengumuman oleh Naib Canselor, UPSI, Prof.DAto Aminah Ayob (Foto) sempena ucapan amanat Naib Canselor di Dewan SITC pada 11 Januari lalu.
Penstrukturan ini melibatkan pertukaran nama Fakulti Bahasa menjadi Fakulti Bahasa dan Komunikasi. Manakala Jabatan Bahasa Melayu dan Jabatan Kesusasteraan Melayu di gabungkan menjadi Jabatan Bahasa dan Kesusasteraan Melayu. Manakal Jabatan Bahasa Inggeris dikekalkan. Dua buah Jabatan baharu yang diwujudkan ialah Jabatan Komunikasi dan Jabatan Bahasa Moden.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan