TERBUKA TIRAI

Assalamulaikum wrt wbt, Salam Sejahtera

Selamat mengunjungi laman Buletin Fakulti Bahasa, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) kepada para pengunjung budiman. Buletin Fakulti Bahasa atau nama ringkasnya BAHTERA merupakan laman informasi yang memuatkan berita-berita semasa dan terkini tentang pelbagai aktiviti, peristiwa, dan perkembangan bahasa dan kesusasteraan yang berlaku di sekitar Fakulti Bahasa, UPSI dan negara keseluruhannya. Tujuan buletin ini adalah untuk menyediakan ruang informasi yang boleh dikongsi bersama, dimanfaatkan faedahnya, disebarluaskan perkembangannya dan dicaknai sensitivitinya dalam kalangan kerabat fakulti, universiti dan masyarakat umum. Semoga informasi yang disajikan dalam buletin ini dapat menyegarkan minda dan menyuburkan khazanah ilmu ke arah menjadikan diri kita sebagai manusia yang berinformasi dan cakna maklumat
.

Ahad, 31 Januari 2010

SYARAHAN ADJUNG


UPSI, 29 Jan - Satu Syarahan Adjung telah diadakan pada 29 Januari lalu jam 9.00 bertempat di Auditorium 1 UPSI. Syarahan Adjung kali ini disampaikan oleh Profesor Dr. Hj. Awang Sariyan (foto) dengan judul syarahan `Keterampilan Menulis`. Inti syarahan tertumpu kepada kaedah menulis, ketertiban dalam penulisan dan etika.
Seramai 200 orang peserta yang terdiri daripada pelajar kursus Keterampilan menulis Jabatan Bahasa Melayu terlibat dalam syarahan ini. Selain itu turut hadir ialah para pensyarah Jabatan Bahasa Melayu, Fakulti Bahasa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan